Hur mycket tid vill du ge oss?

Vad kostar en hemsida?

Ja vad kostar en hemsida egentligen.. vi brukar fråga, ”-vad vill du att den ska kosta?” för vi kan oftast anpassa oss efter er budget. Men den frågan får vi självklart ALDRIG något svar på så då blir det för oss att lista ut vad ni är ute efter och vad det kan kosta.

”-Att vara hemlig med sin budget tjänar inget till hos oss då vi sätter priset efter antalet timmar.”

Men som sagt.. budgeten får vi sällan reda på så nu börjar dansen!

För att räkna på ett pris kommer vi att fråga er:

1. Hur stor är hemsidan? Alltså hur många sidor hemsidan kommer att bestå av.

2. Hur avancerad blir hemsidan? Alltså vilka funktioner ska finnas med.

3. Vilken nivå vill ni lägga er på? Alltså vill ni att vi lägger mycket tid för att få något riktigt bra och unikt eller nöjer ni er med något mer basic för att komma ner i pris.

Vi kan nu ge er en uppskattning av timmar som vi tycker är lämpligt för projektet och därmed ett pris.

Nu är det upp till er… tycker ni att det är för dyrt? Då sänker vi antalet timmar för projektet. Mindre tid betyder som i allt annat att resultatet inte blir lika bra. Notera dock att vi kommer tacka nej till uppdraget om vi anser oss inte ha timmar nog för att leverera något vi kan stå för.

Känner ni att vårt pris var mindre än er budget? Håll då inte tyst om det, det kan vara vi som underskattat er budget och mer tid gör att slutresultatet blir ännu bättre. En betydligt högre budget kan ge oss helt nya möjligheter.

Fråga oss gärna vad en högre budget skulle innebära innan vi bestämmer något.

– Kan vi inte bara bygga sidan snabbt och enkelt först och sen bestämmer vi oss om vi vill lägga ner mer tid?

Helst inte.. det är inte ett bra upplägg. Antingen blir du nöjd, ovetandes om att det hade kunnat bli mycket bättre eller så blir det dubbelt jobb när vi måste göra om saker vi redan gjort.

Du lägger inte ett snabbt och billigt parkettgolv för att sen bestämma om du vill ha ett riktigt trägolv

Vissa kunder vet mer än andra om vad de vill ha . Vår uppgift är att leverera det kunden inte visste att de ville ha. För att citera Henry Ford:

”If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses”

Vill du att vi kontaktar dig?