Mailchimp för att skapa, rikta, skicka och automatisera e-post och nyhetsbrev.

En gammal sanning är att det är mycket enklare att sälja till dina befintliga kunder (“återkonvertering”) än att försöka sälja till personer som inte tidigare handlat av dig.

– Så, vad kan vi hjälpa dig med?

Sätta upp Mailchimp och komma igång

Behöver du hjälp med att komma igång med effektiva nyhetsbrev via Mailchimp, eller föredrar du att vi hanterar allt åt dig?

Skapa grundmallar för era nyhetsbrev

Vi designar ert välkomstmail, nyhetsbrev, kampanjmail och mycket mer.

Utbildar er i Mailchimp

Vi erbjuder utbildning för våra kunder i Mailchimp, för att ni effektivt ska kunna hantera era kampanjer och maximera era resultat.

API-koppling

Vi kan integrera Mailchimp med formulär och andra system, så att ni slipper manuellt lägga till nya prenumeranter i adresslistan.

Hur fungerar Mailchimp?

MailChimp är ett verktyg som du kan använda för att genomföra marknadsföringskampanjer via e-post. Dessa kampanjer är mycket viktiga eftersom de hjälper dig att få kontakt med alla följare du har, samtidigt som du skickar dina erbjudanden, rabatter eller helt enkelt ett e-postmeddelande till de personer som utgör listan över följare du har. Dessutom blir det ett mycket kraftfullt instrument, eftersom du kan designa, skicka och veta vilken inverkan dina e-postmeddelanden har.

Vad hjälper Mailchimp ditt företag med?

5

Att kunna mäta resultaten för varje kampanj.

Som tillexempel öppningsfrekvens = Hur många som faktiskt öppnar mejlet kontra hur många som fick det sändes till.
Klickfrekvens = Hur många som öppnat mejlet kontra hur många som öppnat mejlet samt klickat vidare via länk, bild eller annan CTA (Call To Action) knapp.

5

Automatisering

Istället för att skapa en engångskampanj varje gång du behöver prata med dina kunder via e-post kan du ställa in automatiseringar och aldrig behöva oroa dig för att kunder ska glida igenom sprickorna.

5

Personalisering

Skapa personliga och designade e-postmeddelanden som väcker uppmärksamhet.

5

Spåra mottagarens svar

(till exempel om de öppnar e-postmeddelandet, om de klickar på länken, om de direkt raderar det).

5

Att segmentera dina kunder

Med det här verktyget kan du ansluta valfritt antal element till ett enda komplicerat segment. Målet är att skräddarsy ditt marknadsföringsmaterial och innehåll till vissa kontaktgrupper. Denna funktion är endast tillgänglig i Mailchimp pro eller premium.

5

A/B -testning

Använd A/B-testning för e-post för att ta reda på vilken av två liknande konstruktioner som sannolikt är den mest framgångsrika, och skicka sedan den vinnande designen till den återstående målgruppen automatiskt