Syns bäst med flest recensioner på Google
Visste du att den som har flest recensioner på Google kommer med stor sannolikhet att ligga överst, helt gratis. Det här är något alla företag borde nyttja, men få gör det.
Med smarta verktyg, rätt tänk och aktivt arbete hjälper vi er att få in omdömen från era kunder.
Vill ni synas här på branschsökningar i ert närområde?
Varför recensioner på Google istället för andra omdömessajter?
Fördelen Google jämfört med andra omdömessajter som Trustpilot och Reco är att det är gratis och att det är dessa omdömen som syns direkt på Google.
Google arbetar dock inte aktivt med att hjälpa er att få in recensioner och det är där vi kommer in i bilden.
Vad kan vi hjälpa er med?
Vi integrerar era bästa recensioner automatiskt på er hemsida
Vi kan svara på alla era recensioner. Om en recension kräver ett mer specifikt svar så kontaktar vi er för att skräddarsy ett bra svar.
Ett eventuellt dålig recension kan vändas till något positivt med ett bra svar, eller ännu bättre.. vi kanske kan få personen att ändra eller ta bort recensionen. Läs mer och se pris
Vi gör det enkelt och tydligt för era kunder att lämna omdömen.
I er digitala kommunikation bör det finnas länk och uppmaning om att lämna omdöme. Med en automatiserad lösning kan vi återkoppla till era kunder med förfrågan om att lämna omdöme. Återkopplingsmail eller SMS från stora företag ignoreras ofta men för mindre företag anses det vara proffesionellt.
Mer aktivt arbete för att driva in recensioner.
Det finns flera sätt att mer aktivt driva in fler recensioner. Erbjudanden, automatiska SMS, sociala medier, nyhetsbrev, mun till mun osv. Vi hjälper er hitta sätten som passar er.
Vad kostar det?
Recensioner på Google får man genom Google my business som är helt gratis. Våra tjänster bygger på att med smarta verktyg, rätt tänk och aktivt arbete hjälpa er att få in omdömen från era kunder samt svara på dom.
Vi svarar på era recensioner
Ingen månadskostnad utan vi tar endast vår minsta tidsdebitering, 15min (212,5kr)
★★★★★
Vi svarar på alla bra recensioner. Om en recension kräver ett mer specifikt svar så kontaktar vi er för att skräddarsy ett bra svar.
★★★
Vid halvbra recensioner försöker vi få kunden att ändra sin recension. Här kollar vi oftast med er innan kring hur vi bör gå vidare.
★
Vid dåliga recensioner är det extra viktigt att svara. Ett bra svar kan vända en dålig recension till något possitivt, kanske att vi även kan få kunden att ta bort eller ändra sin recension. Vi kan även repportera olämpliga recensioner som strider mot Googles policy.
Uppföljning & uppmaning
Pris enligt ök.
Priset baseras på vilken hjälp just ni behöver.
Vi gör det enkelt och tydligt för era kunder att lämna omdömen.
Vi ser till att era bästa recensioner integreras snyggt på er hemsida.
Vi kan skapa automatiserade personliga uppföljningsmail eller SMS till kunderna som uppmanar till att lämna en recension.
Mer aktivt arbete för att driva in recensioner. Vi hjälper er hitta sätten som passar just er.
Bra recensioner är viktigt, bra svar är minst lika viktigt.
Ett eventuellt dålig recension kan vändas till något positivt med ett bra svar.
Hur fungerar recensioner på Google och varför är det så viktigt?
1. Det börjar med en googling
Google my business företag syns vid bransch sökningar. Exemplevis “målare” eller “elektriker gävle”.
Google känner alltså av vart du sitter och visar målare i närområdet eller elektriker för den ort du sökte på.
Det första man ser på Google är oftast annonser från Google Ads där företag betalar dyrt för att synas.
Under det kommer en karta med företag och ett urval av ett fåtal bolag med tydligt presenterade omdömes-stjärnor och antal omdömen. Detta är kostnadsfria Google my business konton och det är bolagen med flest omdömen som oftast visas här, och det är det som är grunden till våra tjänster.
Under Google my business finner man den organiska listan av sökträffar. Dessa är också gratis men ofta väldigt svårt att ranka högt på. Men såklart värdefullt om man lyckas.
2. Omdömen lockar till kontakt
Om den som googlade i steg ett inte hade några referensramar utan bara ville hitta ett bolag i sin ort som känns bra, då tror vi att personen kommer att klicka på bolaget med flest och bäst omdömen.
Om det är erat bolag som ligger högst upp med överlägset flest och bäst omdömen, vilken extremt kraftfull marknadsföring det skulle vara och dessutom gratis.
3. Bra omdömen är viktigt, bra svar är minst lika viktigt.
Det är en stor sannolikhet att besökaren läser omdömena. Det är såklart viktigt att det är bra omdömen men det är svårt att påverka. Det man däremot kan påverka är svaren. Det ser väldigt seriöst ut när företaget har svarat på alla omdömen. Ett eventuellt dåligt omdöme kan vändas till något positivt med ett bra svar.
Vanliga frågor & svar
INGET
Kan jag inte själv svara på recensioner?
Självklart kan du det, det kan alla företag och det är ju egentligen det bästa om du gör det.. men då är du undantaget för det är nästan inga företag som gör detta, inte ens efter att vi påtalat hur viktigt det är. Att vi svarar på recensioner för ditt företag är för dom som vet med sig att det inte kommer bli av.
Kan jag inte själv driva in recensioner?
Insign har byggt hemsidor sedan starten 2002 och vår erfarenhet är att kunder inte engagerat sig kring recensioner på Google trots att vi ofta påtalar vilket otroligt värde det har. Företag behöver hjälp med detta och det är därför vi tagit fram de här tjänsterna. Vi har dessutom tagit fram en strategi och smarta automatiserade verktyg som hade varit svårt för den vanlige småföretagaren att göra och hinna med. En del av vårt arbete är att få dig att förstå hur viktigt det är så att du tänker på att prata med dina nöjda kunder om att ge er en recension.
Lämpar sig tjänsten för alla företag?
Recensionerna syns främst när man Googlar ert företagsnamn eller er bransch.
Att ranka som nummer 1 på Google med flest och bäst recensioner när någon googlar “elektriker uddevalla” är extremt värdefullt för en elektriker i Uddevalla.
Driver du däremot ett pappersbruk i Lilla-Edet så finns det bara en och tjänsten blir då inte lika värdefull även om det såklart finns ett stort värde med många recensioner och att det ser profesionellt ut att man svarat på alla recensioner.
Kan man ta bort dåliga omdömen?
Vi tar manuellt bort dåliga recensioner om dom mot förmodan visas på er hemsida genom den automatiska synkning av omdömen som vi eventuellt lagt in på er hemsida.
Vi kan inte ta bort recensioner från Google (Google my business) bara för att du inte gillar dom, även om vi hade velat det. Men vi kan begära att recensioner ska tas bort om de bryter mot Googles policyer.
Om jag säger upp samarbetet, försvinner recensionerna då?
Vi har inget avtal med er. Avslutar ni samarbetet med oss så har ni kvar era recensioner. Recensonerna är en del av ert Google my business konto som ni själva är ägare av.
Ska vi börja med ett samtal?
Vi visar gärna hur vi kan hjälpa er att synas på Google.
Vill du veta mer om hur man bär sig åt för att synas på google?
På vår sida Konsten att synas på Google har vi skrivit om vad man bör tänka på för att få bra placeringar på Google.
Faktum är att vi gjorde den här sidan mest för att kunna visa vår egen kompetens. Sidan rankar nämligen topp fem på sökfrasen: synas på google.
Till sidan Synas på Google
Vill du betala för att synas med Google Ads?
Google Ads är de sökträffarna på Google som lägger sig högst upp. Dessa är betalda annonser och inleds med texten: Annons.
Den här tjänsten är för er som vill annonsera på Google, men vill att någon annan tar hand om det samtidigt som det inte får kosta skjortan.
Läs mer om vår Google Ads tjänst