Google Ads byrå
Den här tjänsten är för er som vill annonsera på Google, men vill att någon annan tar hand om det samtidigt som det inte får kosta skjortan.
Tjänsten riktar sig främst till Sveriges småföretagare som har en mindre budget och ser fördelarna med att ha en samarbetspartner som levererar till en fast månadskostnad baserad på er månadsbudget.
Vad är Google Ads?
Kort förklarat så är det sökträffarna på Google som lägger sig högst upp. Dessa är betalda annonser och inleds med texten: Annons.
Du betalar endast för klick
Få gratis exponering, betala bara för klick.
Annonserna visas för din målgrupp
Ålder, intresse, geografiskt område… vi siktar in din annonsering.
Undvik onödiga klick
Med väl skrivna annonser och smarta regler finns det pengar att spara.
Vad kostar det?
Google Ads avtal – Insigns avgift: 495 kr/mån*
Ni bestämmer själva vilken Ads budget ni önskar till Google. Insign tar ingen extra avgift för en budget upp till 1000kr/mån.
*För högre budget tar Insign en extra avgift på 20% av budgeten över 1000kr.
Räkneexempel:
Om ni har 1500kr/mån att lägga på Google Ads så går 1000 kr till Google annonsering och 495kr till Insign. Insign har en förhöjd avgift om 20% på all budget över 1000 kr.
Räkneexempel på Insigns avgifter:
- Budget: 1000 kr/mån = 495 kr
- Budget: 1500 kr/mån = 595 kr (495+20% av 500 kr)
- Budget: 3000 kr/mån = 895 kr (495+20% av 2000 kr)
- Budget: 10 000 kr/mån = 2295 kr (495+20% av 9000 kr)
Uppläggningsavgiften är 0 kr vid avtal om 12 månader. För kortare perioder är det enligt ök.
Alla priser exkl. moms.
Vi är en certifierad Google Partner och innehar flera kvalifikationer som kräver att vi genomgår årliga utbildningar för att bibehålla vår expertis och certifieringar.
Steg för steg… hur vi arbetar med Google Ads
1.
Inledande samtal & offert
Vi börjar med ett samtal om era tankar kring vad ni vill synas på, vilket budget ni har och vilken målgrupp ni riktar er åt.
Vi skickar en offert som ni får svara OK på om allt känns bra.
2.
Annonser och strategi
Vi tar fram förslag på annonser och förklarar vår strategi kring målgrupp, geografisk inriktning osv. Det är inte ovanligt att vi tar fram dynamiska annonser som automatiskt skriver om sig beroende på vad personen har googlat.
3.
Gå live, budget & uppföljning
Vi har bestämt er budget och annonseringen har startat. Till en början har vi extra aktiv bevakning för att se vad som fungerar bra och mindre bra. Vi gör eventuella justeringar för förbättrat resultat. Som Google Ads kund kan ni kontakta oss för ändringar av annonseringen eller budgeten samt ta del av statistiken från Google Analytics för att se vad ni får för pengarna.