Digital kommunikation med ett unikt upplägg.
Få tillgång till en hel byrås expertis med personlig kontaktperson – varje vecka, till ett rabatterat pris.
Evelina Bodén
Media & design
Det är jag som fotar, filmar och animerar. Arbetar med allt som är relaterat till design
Johan Eriksson
Sälj & utveckling
Jag hjälper våra digitala kommunikatörer med ideér som kan utveckla vårt utbud mot kund
Jenny Jernström
Senior designer & varumärkesstrateg
Jag stärker våra kunders varumärke, både vad gäller kreativ design och strategi
Joakim Nilsson
Teknisk support
Jag hjälper våra kunder med det mer tekniska, det mesta som är lite special helt enkelt
Julia Rosengren
Digital strateg & analytiker
Arbetar med digital kommunikation och är byråns expert på Google och Metas tjänster
Lina Lindström
Digital design & kommunikation
Jag arbetar främst med vår tjänst Digital kommunikation och webbdesign
Evelina Bodén
Media & design
Johan Eriksson
Sälj & nykundsanvarig
Jenny Jernström
Senior designer & varumärkesstrateg
Joakim Nilsson
Support
Julia Rosengren
Digital strateg & analytiker
Lina Lindström
Digital design & kommunikation
Behöver ni någon som hjälper er med sociala medier, mailutskick, SEO, nyhetsinlägg osv. men inte har utrymme för att anställa någon på hel eller deltid?
Vi erbjuder Julia och Linas tid och kompetens, men bara till 1-7 företag!
Julia och Lina är riktigt vassa på att kommunicera digitalt. Nu kan du och ditt företag ta del av deras och hela byråns kunskap en halv- eller heldag varje vecka med vårt kreativa upplägg.
Har Julia tid kvar?
Vi delar bara med oss av Julia 3,5 dagar i veckan. Den övriga tiden behövs för att kunna vara flexibel för de kunder som anlitat henne.
- Halvdag 1 – Bokad av kund 100%
- Halvdag 2 – Bokad av kund 100%
- Halvdag 3 – Bokad av kund 100%
- Halvdag 4 – Bokad av kund 100%
- Halvdag 5 – Bokad av kund 100%
- Halvdag 6 – Bokad av kund 100%
- Halvdag 7 – Bokningsbar tid 0%
Har Lina tid kvar?
Vi delar bara med oss av Lina 3,5 dagar i veckan. Den övriga tiden behövs för att kunna vara flexibel för de kunder som anlitat henne.
- Halvdag 1 – Bokad av kund 100%
- Halvdag 2 – Bokad av kund 100%
- Halvdag 3 – Bokad av kund 100%
- Halvdag 4 – Bokad av kund 100%
- Halvdag 5 – Bokad av kund 100%
- Halvdag 6 – Bokad av Insign själva tills vidare 100%
- Halvdag 6 – Bokad av Insign själva tills vidare 100%
Hur fungerar upplägget?
Ni erhåller byråns tjänster till ett betydligt reducerat timpris varje vecka, med en dedikerad kontaktperson som ansvarar för er. Vi assisterar er i alla aspekter av digital kommunikation. Eran kontaktperson kommer att lära känna ert företag och dess arbetsprocesser, och inom kort kommer det att kännas som om hon är en del av ert team.
Vad kan Insign och främst din kontaktperson hjälpa er med?
Uppdatera hemsidan
Är er hemsida byggd i WordPress så kan vi uppdatera innehållet. Självklart fördelaktigt om Insign byggt hemsidan
SEO
Med vårt professionella bevakningsverktyg har vi koll på er Google ranking och kan kontinuerligt arbeta för att driva mer trafik till er hemsida
Uppdatering av sociala medier
Skapar nytt och kreativt content till alla era sociala plattformar
Annonsering i sociala medier
Skapar och tar hand om kampanjer
Annonsering i Google Ads
Skapar och tar hand om kampanjer i Google. Läs mer
Copywriting / Content / Blogg
Skriver nya inlägg i er blogg/nyhetsflöde, ofta anpassade för att driva mer trafik till er hemsida
Nyhetsbrev
Skriva och skicka mailutskick, ta hand om adresslistor och leverera statistik
Grafiskt digitalt material
Skapa presentationer av era produkter och tjänster, ta fram det där inbjudningskortet till eventet, göra kundundersökningar och mycket mer
– Bra digital kommunikation får människor att känna, tänka och agera.
Exempel från annonsering i sociala medier för företaget moln’it.
Vanliga frågor & svar
INGET
Vad kostar det?
Då ni anlitar oss till en fast tid varje månad så är vårt ordinarie timpris rejält rabatterat. Det är precis som bemanning, timpriset är förmodligen dyrare än vad era anställda har i lön men det kan ändå bli en besparing då fördelarna med bemanning är många. Som en bonus så bjuder vi på flera andra tjänster och licenser som vi normalt tar betalt för. För det exakta priset, kontakta oss.
Tänk på att du med vår tjänst får tillgång till hela byrån till ett rabatterat pris. Även om du har en kontaktperson så anlitar dom i sin tur den på Insign som är mest lämpad för uppgiften.
Programlicenser:
En annan fördel är att Insign betalar för en uppsjö av licenser så att ni slipper till ett värde av ca. 20 000 kr exkl. moms. per år för din kontaktperson.
Är det flexibelt eller alltid samma dag?
Det är flexibelt. din kontaktperson lägger upp en planering för en återkommande tid varje vecka för respektive kund. Men är det något som brådskar så kan man ändra i planeringen. Vi har minst 1,5 dagar i veckan som inte är bokade på någon kund, just för att kunna vara flexibel.
Hur lite och mycket kan man köpa?
Från en halvdag (4tim) till 3,5 dagar. Förutsatt att din kontaktperson inte redan är bokad av annan kund.
Vi delar bara med oss av 3,5 dagar i veckan för respektive person. Den övriga tiden behövs för att kunna vara flexibel.
Men vill ni ha mer tid så hör gärna av er ändå så kan vi kanske tillfälligt hjälpa er ytterligare. Alternativt så lägger vi er på kö och hör av oss om en tid blir ledig eller om vi anställer en till person.
Bra att veta, vi är fler på Insign som kanske kan hjälpa er om ni behöver mer hjälp.
Om jag inte behöver någon hjälp en vecka, är det OK?
Hela grunden för samarbetet och det rabatterade timpriset bygger på att man har samma antal timmar varje vecka. Det går normalt inte att sänka tillfälligt men självklart kan vi titta på det från fall till fall.
Hur rapporteras och faktureras arbetet?
Ni får en veckorapport på mailen där vi skriver ner vad vi gjort, vad vi planerar att göra och om det är något som ligger på kundens bord.
Alla timmar registreras i Fortnox Tid efter arbetsdagens slut. Ni faktureras månadsvis med tydlig specifikation vad som gjorts på respektive dag.
Vill ni ha något samtal innan och/eller efter respektive dag så går det bra. Ni bestämmer ihop med er kontaktperson hur rapporteringen ska fungera helt enkelt.
Är det bara distansarbete som gäller?
Vi besöker gärna våra kunder men upplägget är att vi arbetar på Insigns kontor. Då vi bara har en handfull kunder med detta upplägg så brukar vi styra upp ett effektivt distansarbete med delade mappar, chat, videomöten i teams osv.
Behöver jag som kund planera arbetet?
Den långsiktiga planen är att det inte ska behövas, att din kontaktperson blir lika självgående som er egna personal. Vanligtvis så börjar dagen med att vi redan vet vad som ska göras. Vi brukar sätta upp en digital to-do lista ihop med kunden i Microsoft Planner som är en del av Microsoft Teams.
Varje samarbete är unikt och skräddarsytt för att passa både kunden och oss.
Vem står för content, alltså foton och texter?
Vi har personal som är fenomenala på att skriva texter, men vem som står för content är från fall till fall. Om kunden vill ha ett inspirerande inlägg i sociala medier så löser vi förmodligen både texter och bild/video. Men om vi exempelvis ska lägga upp produkter i kundens webshop så behöver vi oftast produktbilder, data och text om produkten.
Det brukar ge sig med tiden. Ju längre samarbetet pågår ju mer självgående blir det.
Är det någon bindningstid?
Nej, vi brukar ta en månad i taget. Detta är något ni ska vilja ha, inte något man bundit upp sig på.
Vi brukar säga att om ni önskar avsluta samarbetet så säg gärna till i god tid så att vi har möjlighet att hitta ett nytt företag som kan ta över er tid.
Vad händer om vår kontaktperson är sjuk, har semester osv?
Din kontaktperson ska ha 1,5 dagar i veckan där dom inte är bokade på någon kund, delvis för att kunna vara flexibel vid exempelvis sjukdom. Är det något akut så är vi fler på Insign som kan hjälpa till.
Vår personal har semester precis som alla andra men inte alla samtidigt så ofta finns det någon som kan hjälpa er. Tjänsten brukar normalt pausas under er kontaktpersons semester om ni inte kommit överens om något annat.
Vi arbetar normala kontorstider mån-fred. Utanför kontorstid så arbetar vi normalt inte. Är det något akut utanför arbetstid så rekommenderar jag att ni kontaktar Johan Eriksson på Insign.
Bra att veta!
Man kan schemalägga inlägg i sociala medier och på hemsidan inför planerad ledighet eller om om man vill sprida ut publiceringar.
Påverkar detta priset på våra övriga tjänster hos Insign?
Är ni "Digital kommunikations kund" så brukar vi bjuda på andra tjänster och licenser. Tjänsten SEO Bevakning - Aktiv är ett exempel på en tjänst som vi bjuder på som annars kostar 895kr/mån. Exakt vilka tjänster vi bjuder på kommer vi överens om innan.
Där ni tidigare anlitade Insign löpande kan ni såklart istället använda er Digitala kommunikations-tid för att få en billigare timpeng.
Arbete utöver den tid som ingår i Digital kommunikations tjänsten är enligt Insign's ordinarie timarvode, om inget annat överenskommits.
Överlag så försöker Insign att få så mycket som möjligt att täckas av den tid ni redan betalar för.