Design av logotyp

Är ni ute efter en modern logotyp som med fördel kan representera ert företag så tycker jag att du ska höra av dig till oss så börjar vi med en dialog.

Vad kostar en logotyp?

Det baseras helt på vilken nivå ni vill lägga er på och hur mycket tid ni är villiga att ge oss.

Vill ni att vi lägger mycket tid för att få något riktigt bra och unikt eller nöjer ni er med något mer ”basic” för att komma ner i pris?

Det finns nog inget svårare att sätta ett pris på än just en ny logotyp. På ena sidan har vi kunden som inte ens vill betala för en logotyp men måste ju ha något och då vi ska bygga hemsidan så slänger vi samtidigt ihop en logotyp på tjugo minuter.

På andra sidan har vi kunden som specifikt anlitat oss just för att ta fram en logotyp som representerar deras värdegrund, som ger rätt känsla, som inte är för varm men samtidigt inte för kall.. Logotypen är för denna kunden a och o för hela verksamheten.

Priset och slutprodukten blir naturligtvis väldigt olika för dessa två kunder.

Vi hoppas att du förstår att din logotyp ska representera dig i förhoppningsvis många år framöver och att den är värd att investera en engångskostnad i.

Hur ska logotypen levereras?

Den som vill komma billigt undan vill bara ha sin logotyp i standardutförandet medan vi helst vill leverera logon ordentligt. Med ordentligt menas att logotypen levereras i en rad filformat, ståendes och liggandes, original och inverterade färger samt en sammanställning över information kring färger, typsnitt mm.

En ordentlig leverans av en logo kan innebära 50+ filer.

Det finns som du förstår inget enkelt svar på frågan ”vad kostar en logotyp” men vi hoppas att du blivit lite klokare. Bäst är om du kontaktar oss så börjar vi med en dialog.

Uppdatera er befintliga logotyp

Om er logo inte känns modern men det är ett för stort steg att byta, då kanske vi kan ge den ett ansiktslyft?

Med relativt enkla medel kan vi modernisera er logotyp men ändå ha kvar igenkänningsfaktorn. Med en uppdaterad logotyp så måste ni inte byta ut allt profilmaterial där ni idag tryckt logotypen, utan kan istället fasa ut den gamla designen.

”Varje gång ett företag syns värderas det”

Profilering är att alltid lyfta fram och förstärka vad man vill bli förknippad med. Detta är en förutsättning för att kunna skapa den image man önskar hos den omgivning man är beroende av.

 

– Så, vad kan vi hjälpa dig med?

Det beror på er situation, hur ni kommunicerar med er omgivning. Men målet för vår insats är alltid att er identitet skall profileras så att ni får den image ni önskar. Insign ser till att logotyper, broschyrer, visitkort och reklambilder som ni använder i er marknadsföring stämmer överens med er identitet.

Berätta för oss vad ni är ute efter så kan vi bolla idéer och ta fram ett prisförslag.